Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Пригоди на обкладинці

Подорож Європою

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Зустрічайте! Джмелик та його друзі Книжечка, Нотка і Пензлик повертаються з канікул. У червні вони подорожували Європою і хочуть розповісти й показати вам чимало цікавого.

Де ж Європа?

Що це за Європа така, і чи далеко вона розташована, спитаєте ви. Відповідь вас здивує, бо вона... просто тут, де й ви. Адже Україна — одна з країн, що належать до європейської частини світу.

Щоб легше орієнтуватися у світі, ще в давнину люди умовно розподілили його на частини і дали їм назви: Америка, Африка, Азія, Європа, Антарктида, Австралія і Океанія. Ми, українці, живемо в Європі. А хто ще?

У Європі розташовано близько 50 країн, деякі з них, як-от Росія й Туреччина, не повністю, а лише краєчком, тоді як більша частина їхньої території лежить в Азії.

Країни Європи дружать між собою. Аби допомагати одна одній, вони створили Європейський Союз і спільно вирішують багато питань. Наприклад, щоб легше було торгувати, Німеччина, Франція, Словаччина та інші країни домовилися мати спільні гроші — євро. А ще дозволили усім громадянам Євросоюзу вільно подорожувати через свої кордони.

Ці країни не лише розташовані поруч, а й мають спільні цінності.

Уже 27 років, відтоді як Україна стала незалежною, ми намагаємося будувати нашу країну згідно з європейськими цінностями.

  • Чи дотримуєтеся ви цих цінностей у групі садочка чи класу, в родині?

Цікавинки на будь-який смак

Збираючись у мандрівку, Джмелик та його друзі з'ясовували в енциклопедіях, путівниках та на сайтах, що цікавого можна побачити у кожній країні, і мало не посварилися, адже кожен з них має свої інтереси.

  • Здогадайтеся, де хотів побувати Джмелик, а де Книжечка. Що хотів відвідати Пензлик, а що — Нотка? Як би ви домовилися з товаришами у випадку таких різних інтересів?

Друзям удалося дійти згоди, і вони побачили все, що запланували. А найцікавіше ще й намалювали на згадку на обкладинці цього журналу. Розгляньмо її разом.

  • Знайдіть на картині Україну, звідки почалася мандрівка.
  • Які страви скуштували наші друзі у різних країнах? Чи подобається вам така їжа? Які з цих страв називають українськими національними?
  • Яких казкових персонажів вони зустріли? Про кого з них ви читали чи дивилися мультфільми?
  • Гра яких музичних інструментів потішила Нотку? Де саме?
  • Які знамениті будівлі замалював Пензлик?
  • Що ви додали б до цієї карти Європи? Завантажте контурну карту, роздрукуйте та заповніть її разом з друзями.

Нотатки мандрівників

В Італії ми побачили незвичайні маски, які створюють для карнавалу, що відбувається в місті Венеції кожного лютого.

В Ірландії ми познайомилися з леприконом у зеленому капелюсі. Він показав нам, де заховані скарби!

В Іспанії навчилися танцювати фламенко.

А в Лондоні, що у Великій Британії, нас зустрів відомий ведмедик Паддінгтон, який уже понад 60 років є улюбленцем дітей в усьому світі.

  • Познайомтеся з найближчими сусідами України. Знайдіть їх на карті. З якими країнами наш кордон проходить по суходолу, а з якими по морю? Наклейте їхні прапори та герби на цю сторінку.
  • Чи завжди ваші стосунки з сусідами по парті добрі? Чи буває, що ви сваритесь? Так само і країни — інколи допомагають одна одній, часом мають конфлікти. Що треба зробити, аби помиритися? Чи легко пробачати образи?
  • Яка країна розташована найближче до вашого населеного пункту? У якій бували ви або ваші рідні? До якої ви хотіли б помандрувати?
  • У кожного народу свої казки й свої улюблені герої. Спробуймо скласти карту європейських казок і помандрувати до них у гості.
  • Уявімо себе казковими персонажами (нехай кожен з вас обере собі героя до душі) і вирушаймо у подорож Європою. Подивімося на різні країни очима своїх улюблених героїв. Що їм сподобалося б найбільше? З ким вони потоваришували б? Які сувеніри на згадку про кожну з відвіданих країн придбали б?

Завантажте контурну карту Європи і розв’яжіть задачу.

Лесик і Даринка вирішили здійснити віртуальну подорож з України до Португалії за допомогою карти Європи. Даринка побудувала маршрут через 6 країн, а маршрут Лесика дав змогу відвідати на 2 країни більше.

  • Скільки країн відвідав дорогою до Португалії Лесик?
  • Уявіть, де саме, через які країни пролягли маршрути Даринки та Лесика. Нанесіть їх на контурні карти, що лежать у вас на партах.
  • У яких саме країнах побували малята?
  • Чи один варіант кожного маршруту можна побудувати?
  • Чий маршрут вам подобається більше? Чому?
  • Якими видами транспорту можуть мандрувати діти?
  • Поміркуйте і назвіть переваги та недоліки кожного транспортного засобу.
  • Які країни цікавлять вас найбільше? Чому?
  • Яким маршрутом хотіли б помандрувати ви? Намалюйте його на своїх картах.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Подорож Європою”

Завантажити презентацію для дітей

Завантажуйте контурну карту
Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Карта допомагає малятам більше дізнатися про країни Європи — ознайомитися з визначними місцями, звичаями людей, які живуть у різних країнах, персонажами казок і мультфільмів, тваринами, національними пам'ятками, стравами, музичними інструментами тощо.

Джмеликова команда створила дитячий довідничок країн Європи у малюнках, а інтерактивна карта допоможе розшифрувати картинки.

Запропонуйте дітям пригадати уподобання Джмелика та його друзів — Книжечки, Пензлика і Нотки — і прокласти на карті маршрути мандрівок для кожного з них. Які малюнки на карті допоможуть це зробити? Які місця у кожній країні мають насамперед зацікавити улюблених персонажів?

Діти можуть вирушити в уявну подорож картою і розповісти друзям про пригоди, які трапилися з ними під час мандрівки.

Коли діти більше дізнаються про країни Європи, запропонуйте їм придумати загадки про країни, які їх найбільше зацікавили, проведіть освітню подорож чи квест за пропозиціями малят.

Матеріал стане "родзинкою" освітніх подорожей на заняттях з ознайомлення з довкіллям, з інформаційної культури, уроків інтегрованого курсу "Я досліджую світ", літературного читання.









<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2018)