Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Пригоди на обкладинці

Бал квітів

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Теплого літнього вечора Книжечка сиділа на веранді й читала. Легкий вітерець хвильками доносив із саду пахощі квітів. Раптом дівчинці почулася тиха, але урочиста музика. Вона відклала журнал. Як виявилося, мелодія їй не почулася і лунала дедалі гучніше.

Книжечка визирнула в сад і побачила незвичайну ходу. З десяток тигрових лілій крокували доріжкою та сурмили, наче труби, а тендітні конвалії подзвонювали своїми голівками-дзвіночками. Передував червоний Мак, поважно проголошуючи:

— Наступного світанку в парку біля замку відбудеться останній квітковий бал цього літа. Король та королева запрошують усі квіти! Весняні, літні, осінні. Не пропустіть і не кажіть, що не чули!

Садові квіти схвильовано кивали голівками та перешіптувалися.

Книжечка спостерігала, затамувавши подих. Оце так подія! Бал квітів! Не можна проґавити! Але як його побачити й лишитися непомітною?

  • Придумайте, як Книжечці здійснити своє бажання. Хто чи що може їй допомогти?

Книжечка порадилася з друзями, і вони вирішили встановити в парку біля замку кілька прихованих камер. Так можна побачити й почути все цікаве, не сполохавши танцюристів.

Розгляньте картину на обкладинці журналу та уявіть, що й ви побували на таємному балі квітів.

Квіткові танці

Граційно кружляють квіти у вальсі. Морок ночі відступає у перших промінчиках сонця. Ніжними трелями озвалися пташки — одуд та шпак, та й комашки-музиканти стараються нівроку.

Де-не-де чути неспішні розмови.

— Вітаю Вас, чарівна панно Тюльпанно! Чи можна запросити Вас на танець? Ваші пелюстки такі яскраві, як цей ранок.

— Щиро дякую, галантний пане Левкою! Ваші пахощі сьогодні надзвичайні. Я радо подарую Вам цей танок.

Вправно рухаються партнери у граційному танку.

  • Чи подобається вам спостерігати, як хтось танцює? Чи вмієте танцювати самі?
  • Яка ваша улюблена музика для танців? Чи могла б вона лунати на квітковому балі? Як би ви танцювали, коли б раптом стали на один світанок квіткою? Якою саме?
  • Знайдіть серед танцюристів квіти, що на фото.

Гості продовжують прибувати, їх зустрічають король та королева квітів.

  • Хто вони? Знайдіть їх на картині. Кого вони вітають саме зараз?
  • Пригадайте казку, у якій маленька дівчинка, народжена з квітки, стала королевою ельфів. Як її звали?
  • Розгляньте карету, яка щодуху мчить на свято. Цікаво, а хто в ній?
  • Чи тільки квіти танцюють на балі? Назвіть та полічіть усіх комах на картині. Чому квіти та комахи — добрі друзі?
  • Як гадаєте, чи сподобався квітам бал? А Книжечці? Які емоції він викликав у вас — захват, здивування, радість, заздрість?

Цікаві факти про королеву квітів

  • Існує майже 10 тисяч різноманітних сортів троянд.
  • Ці квіти почали вирощувати близько двох з половиною тисяч років тому.
  • З пелюсток троянди виготовляють олію, яку використовують для створення парфумів, помади, кремів, а також у кулінарії, зокрема з них готують варення та напої.
  • Найбільший у Європі розарій, у якому налічується близько 500 різновидів троянд, розташований у Київському Національному ботанічному саду ім. Миколи Гришка.
  • У нашій країні є навіть населений пункт, що має назву Троянда. Це невеличке село на Донеччині.
  • Які квіти любите ви? Що про них знаєте? Чи відомі вам легенди, казки, оповідання про них? Підготуйте розповідь про свою улюблену квітку та намалюйте її.

Краса поряд з нами

Як любо стає на душі, коли дивишся на квіти — чи то садові, чи польові! Великий казкар Ганс Крістіан Андерсен казав: "Щоб жити, треба тримати маленьку квітку в руках". Це — краса, яка торкається самого серця. Вона робить нас чутливішими, добрішими, милосерднішими.

  • Вийдіть до саду чи в парк, знайдіть кілька квіточок, придивіться до них уважно, ніжно торкніться, вдихніть пахощі. Уявіть їх гостями квіткового балу. Про що вони могли б розмовляти? Як танцювати?

Лагідні пелюстки та ніжний аромат кожної квітки повідають про те, що неможливо навіть передати словами. Тож здавна існує традиція дарувати квіти й прикрашати букетами оселі.

  • Як гадаєте, чи залежить вибір квітів від події, для якої вони призначені? Які квіти ви подарували б на день народження мамі, своєму другові? Які обрали б для акторів вистави, що сподобалася, а які, щоб прикрасити свій клас чи групу дитячого садка?
  • Скориставшись наліпками, створіть букет і подаруйте його близькій людині.
  • Поміркуйте, який характер у різних квітів.
  • Про що вони можуть розмовляти, коли збираються разом?
  • Уявіть себе квіткою і затанцюйте. Чим відрізнятимуться рухи різних квітів? Чому ви так вважаєте?
  • Кого яка квітка вибере своїм партнером?
  • Якби ви стали учасником балу квітів, з якою квіткою познайомилися б найперше? Чому? Про що її запитали б?
  • Ви йдете в гості й розмірковуєте, який букет краще подарувати. Як варто вирішувати це питання?
  • Які квіти ви хотіли б отримати в подарунок?

Хочете ближче познайомитися з квітами? Прочитайте інші розповіді Джмелика та його друзів.

Найкраща квітка весни” (“Джміль”, 1999, № 1): діти візьмуть інтерв’ю у весняних квітів України, ознайомляться з їхніми особливостями, а також дізнаються, чому первоцвіти необхідно оберігати.

Живий вінок — хоровод квіток” (“Джміль”, 2015, № 3) — сюжетна картина для описової та творчої розповіді про лікарські рослини.

Квіти поліпшують настрій” (“Джміль”, 2015, № 3) — дізнайтеся, як за допомогою квітів зробити приємність собі та іншим.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Бал квітів”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Казкова сюжетна картина розповідає дошкільнятам і молодшим школярам про ексклюзивну подію — щорічний квітковий бал. Один раз на рік збираються разом квіти, які у повсякденному житті зустрітися не можуть. Тож тут виникають цікаві розмови, всілякі несподіванки тощо.

Така нестандартна ситуація дає педагогу нагоду запропонувати малятам одразу кілька форм роботи — скласти казкову історію за сюжетною картиною, познайомитися з квітами, "підслухати" їхню розмову, взяти в них інтерв'ю тощо.

Спонукайте дітей розібратися, що на малюнку казкове, а що реальне, порівняти квіти, увійти в картину та розповісти про подію не як сторонні спостерігачі, а як безпосередні учасники подій.

Бесіда за сюжетною картиною допоможе провести захопливі заняття та уроки з розвитку мовлення, стати сюрпризом на заняттях із природознавства, уроках інтегрованого курсу "Я досліджую світ".









<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2019)